דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות ניהול מלאי למחסנים בשיטת מיקור חוץ 

מאת    [ 23/02/2011 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 3116 פעמים ]

התהליך האבולוציוני שעברו מערכות ממחושבות לניהול מלאי במחסנים ( WMS - warehouse management systems) דומה מאוד לתהליך שעברו תוכנות מחשב רבות אחרות.

במקור, תוכנות ניהול מלאי נועדו לפקח ולנהל את תנועת הסחורה בתוך המחסן עצמו, אך עם השנים, התפקיד שקיבלו על עצמן התרחב וכלל גם ניהול, תכנון ובקרה של כל שלבי שרשרת האספקה, לרבות שלבי הפצה, שינוע, ביצוע הזמנות, חיוב, ניהול חוסרים ומוצרים פגי, תוקף ועוד.

כיום, מערכות ניהול מלאי במחסנים משמשות כמערכות ERP  (Enterprise resource planning) לכל דבר, כלומר הן יושבות על תקן מערכות ניהול ותכנון כלל המשאבים של הארגון. בנוסף לכך, העובדה שהן נבנו באוריאנטציה מדוייקת לניהול מחסן, הופכות אותן למערכות אידיאליות לעסקים קטנים כגדולים הזקוקים לפתרון לוגיסטי במיקור חוץ.

המשמעות העסקית של עובדה זו רבה, מאחר ועסקים רבים מבינים כיום שני דברים חשובים: 1. קיים כלי יעיל המאפשר להם להתייעל, להשתדרג ולצמוח. 2. ניתן להוציא את ניהול שרשרת האספקה מידיהם ולהפקידו בידי מחסן חיצוני שיקח על עצמו תחומי אחריות רבים, לרבות: אחסון חפצים, ניהול מלאי, ניהול לוגיסטיקה וניהול שרשרת האספקה לפי שיטה של מיקור חוץ - מהנמל ועד לחנויות.

מי זקוק למערכת לניהול מלאי?

בארץ הקטנה שלנו, ישנם רק מחסנים מעטים המחזיקים מערכות ניהול לוגיסטיקה ומציעים שירות של ניהול מלאי במיקור חוץ לעסקים. עבור עסקים קטנים ההיצע אף נמוך עוד יותר, מאחר ואין כמעט מחסנים המותאמים ל-אחסון חפצים בהיקפים נמוכים. במקרים רבים, עסקים קטנים נאלצים לשלם כסף רב עבור שטח אחסון גדול, אף שבפועל הם אינם מנצלים חלק ממנו. במקרים אחרים אותם עסקים יגלו ששירותי ניהול המלאי שמציע להם המחסן יקר מדי ואינו משתלם.

אך יש מקרים יוצאי דופן ועליהם נרצה להתמקד. ישנם מחסנים המחזיקים מערכות ERP לאחסון חפצים, ניהול מלאי, ניהול לוגיסטיקה ועוד, אך עושים בהם שימוש מודולרי. מה הכוונה? במקום להציע שירות אחיד הכולל את ניהול כל שלבי שרשרת האספקה, הן מציעות שירות המתאים בדיוק לצרכי העסק.

בצורה כזו עסק שזקוק רק לשירותי אחסון חפצים יוכל לקבל זאת, בעוד עסק הזקוק לשירותי ניהול מלאי, יכול ליהנות משירות זה גם כן. יתרה מכך, אותם מחסנים בודדים ערוכים גם כן לספק שירות מקיף הכולל ניהול, בקרה ופיקוח של כל שרשרת האספקה. כל זאת מתאפשר בזכות מערך לוגיסטי שלם הכולל מערכות ממוחשבות, כוח אדם מתאים, מלגזות וציוד מכני מתקדם ומערך שינוע והפצה.

מערכות לניהול מלאי - חסכון והתיעלות עסקית

מצד אחד הורגלנו לחשוב שמערכות WMS שונות, על כל שלבי ההתפתחות שלהן, מאפשרות התייעלות עסקית גבוהה, חסכון בכוח אדם וצמצום חוסרים, מוצרים פגומים ומוצרים פגי תוקף. יחד עם זאת, נאמר כאן כי התאמה לא נכונה של מערכת ניהול מלאי לעסק, עלולה להוביל בדיוק לתוצאה ההפוכה. בצורה כזו, התאמת מערכת מסורבלת או מורכבת מדי יכולה רק להזיק לעסק ולסרבל אותו.        

יחד עם זאת, על ידי אפיון נכון של צרכי העסק והתאמתם לאפשרויות הניתנות על ידי מערכות WMS לאחסון חפצים וניהול מלאי, ניתן להבטיח התאמה גבוהה הרבה יותר, המובילה להתייעלות ולצמיחה. אנו מאמינים כי ניהול המלאי באמצעות מיקור חוץ יכול לסייע רבות לעסקים קטנים וגדולים ולכן מומלץ להקפיד ולהתעקש על שלב האפיון ולהתאים באופן מושלם את צרכי הארגון למערכת. בקשו מנציגי חברת האחסון שתבחרו להגדיר ולידע אתכם בדבר מגוון האפשרויות העומדות בפניכם. 

חוני אילון
אביה 10




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב